Suvenir putnika uvodi u lokalnu tradiciju i baštinu te ga emotivno veže i podsjeća na posebnost doživljenog, ali prije svega kupnjom suvenira putnik participira u plemenitom cilju lokalne zajednice.
Hrvatska je poznata u cijelom svijetu, a Zagrebačku županiju smo danas predstavili kroz poveznicu tradicije, baštine i modernih suvenira. Riječ je o narukvicama, koje su i ove godine rezultat izvrsne suradnje kreativnog tima Turističke zajednice Zagrebačke županije i tvrtke Borboleta, poznatog domaćeg brenda nakita, a koje svojim dizajnom imaju motive Zagrebačke županije.
Narukvice su s motivima iz tradicionalnih narodnih nošnji, pod nazivom: ČRLENA ROŽA, SVILENA ROŽA, PISANKA dok jedna, TUR, vizualizira glavu goveda po kojem je Turopolje dobilo ime. Na taj način spaja se tradicionalno s modernim. Također, promovirale su se i majice, hoodice s motivima narodne nošnje koje prate motive narukvica – nošnje zagrebačkog kraja.
„ Za kraj godine iz turizma nam dolaze lijepe vijesti! Broj noćenja u Zagrebačkoj županiji do sada je za 2% veći u odnosu na rekordnu 2019. godinu, tako da sa sigurnošću možemo reći da se turizam ili još bolje rečeno turisti „vraćaju. A kako i ne bi kad Zagrebačka županija ima niz turističkih aduta – od vrhunske eno gastro ponude, poznatih vinskih cesta, pa do biciklističkih staza, prekrasne prirode i kulturne baštine. No, u posljednje vrijeme imamo jedan novi trend koji raste kako kod gostiju, tako i kod iznajmljivača. To su kuće za odmor! Gradi se sve više luksuznih kuća i obnavlja onih tradicijskih, tako da ih sada ima na našem području preko 130 i vjerujem da će ta brojka samo rasti. Osim u kućama za odmor, tradicionalno i suvremeno idu „ruku pod ruku“ i kad su u pitanju nakit i odjeća. Naša Turistička zajednica izradila je narukvice i majice s tradicijskim motivima koje na neki način predstavljaju suvenir, ali isto tako imaju i uporabnu vrijednost. Čestitam im na kreativnosti! S obzirom da je vrijeme darivanja, smatram kako je ovo idealan poklon s daškom tradicije koji će svakoga razveseliti. „ rekao je zamijenik župana g. Damir Tomljenović.
„Turopolje i Velika Gorica kroz različite manifestacije njeguje kulturnu baštinu, najveća simbolika narukvica za nas je sigurno, Tur – govedo po kojem je Turopolje dobilo ime.“, izrazio je i ove godine zadovoljstvom projektom župan POT-a g. Josip Odrčić
O simbolima na modernim narukvicama kao što je crvena boja, koja označava mladost, veselje, pojasnio je zamjenik župana POT-a g. Marko Cvetković istaknuvši kako je crvena je kroz povijest našeg kraja boja koja privlači sreću.
Predstavnici hrvatske tvrtke Borboleta, g. Borna Strižak i g. Stanislav Kostić, dizajner narukvica, izuzetno su zadovoljni ovogodišnjom suradnjom i suvenirima te su naglasili kako je projektni zadatak bio izazovan te, ali su sigurni da su kao i prošle godine narukvice najbolji poklon jer putem online prodaje je u tom periodu prodano preko 2 tisuće narukvica s motivima podgutnice i poculice.
„Bogatstvo kulturne baštine i kreativan koncept suvenira bile su smjernica za pripremu modernih narukvica koje elementima narodne nošnje predstavljaju simbol nacionalnog identiteta. Rezultat izvrsne suradnje Turističke zajednice Zagrebačke županije i tvrtke Borboleta i ove je godine rezultirao autentičnim i originalnim dizajnom koji postiže visoku razinu prepoznatljivosti, a s druge strane s takvim suvenirom znamo da su oni najbolji promotor destinacije Zagrebačke županije. Turistička zajednice Zagrebačke županije spaja koncept kulture i turizma kroz funkciju odličnog suvenira kao jednog od načela razvoja održivog turizma. Za kraj ove godine imamo idealne poklone kojima iskazujemo simboliku života.“ izjavila je direktorica TZZŽ, Ivana Alilović.